Főoldal Gete tető

***Gete-tető vagy Nagy-Gete (része az Országos Kéktúra útvonalnak, 455 m magasan fekszik)

Nehéz terep, meredek hegyoldalakkal. Egy köves úton kell fölfele haladni, aztán kiérve az erdőből a Kis-Gete (Gete-hegy) ligetes oldalába érkezünk. Egyre emelkedve kinyílik előttünk a panoráma, dél felé tekintve alattattunk  terül el a teljes Gerecse!
403 m magasra érve látható  a Gete-hegy ormán álló fakeresztet. Ha körbepillantunk, közvetlenül alattunk fekszik Csolnok és távolabb Sárisáp, mögöttük a Gerecse apró hegyei-dombjai sorjáznak. Továbbindulva ismét belépünk az erdőbe, és enyhe emelkedőn, negyedórás kényelmes séta után érkeztünk fel a Nagy-Gete 455 méter magas tetején fekvő tisztásra.

Pár percre letelepedhetünk a kereszt melletti padokra, aztán kimehetünk a tisztás meredeken leszakadó északi szélére. Innen már jóval tágabb a kilátás, mint az előbb a Gete-hegyről, jobbra, nyugat felé tekintve már jól látszik a Hegyes-kő és mögötte a Kőszikla lapos orma is. A távolban, a háttérben a Bajóti Öreg-kő kettős kúpja emelkedik.
Délnyugat felé pillantva a Gerecse-hegy uralja a látóhatárt, lapos tetején a TV-adó tornyával. A Gerecse-hegy előterében, egy völgyben meghúzódva Péliföldszentkereszt templomának tornya is feltűnik. Egészen távol, dél-délnyugat felé a Somlyó látható. Erről a pontról az Országos Kéktúra szinte teljes gerecsei szakasza áttekinthető!

Kilátás a Gete-tetőről

• Forduljon balra ezen maradva: Szénbányászok utca     0,2 km
  • Forduljon a második útra balra az „Erdősor utca” útra     0,2 km
  • Forduljon a második útra jobbra a „Gete utca” útra     0,3 km
    (idáig autóval is el tudnak jutni)